Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

Суперечка про те, що крутіше — АЗЛК або ІЖ — серед любителів Москвичів буде актуальною завжди. Відстоюючи свої позиції, вони можуть навести на користь своєї позиції купу аргументів, а якщо вони закінчаться, в хід підуть хромовані бампери та іржаві ресори цих автомобілів. Але істина в такій суперечці, як правило, не народжується. Її спробуємо народити ми. Пологи будуть затяжними — у двох частинах, бо предмет спору занадто серйозний…

У Радянському Союзі відомі випадки дублювання виробництва деяких автомобілів на іншому заводі або передачі з одного заводу на інший. У війну виробництво вантажівки ЗІС-5 дублювали спочатку на УАЗі, потім на «УралАЗі». Після війни машину наступного покоління ЗІС-150 випускали в Москві і Кутаїсі, збирали також у Дніпропетровську. На МАЗі дублювали виробництво вантажівок ЯАЗ-200, на УАЗі — позашляховиків ГАЗ-69, у Лікіно — автобусів ЗІЛ-158. Ось і виробництво «Москвича» розробки МЗМА на заводі «Іжмаш» свого часу теж вирішили продублювати.

Взагалі Іжевський автозавод — унікальне явище в історії вітчизняного автомобілебудування. Він підпорядковувався не Мінавтопрому, а Міністерству оборонної промисловості. Ну, а приватному споживачеві в підсумку дістався вибір між «Москвичами» столичного та удмуртського виробництва.

Підводні камені

У січні 1965 року на ВДНГ відбулася нарада директорів, головних конструкторів радянських автозаводів, керівників уряду і автопрому. Новий глава держави Л.І. Брежнєв нарешті поставив питання про різке розширення виробництва автомобілів у СРСР, для якого було необхідне будівництво сучасних заводів-гігантів. Тоді отримали «путівку в життя» ВАЗ і КамАЗ, дозволили реконструкцію МЗМА, задуману ще в 1960-му. А міністр оборонної промисловості Д.Ф. Устинов запропонував дублювати випуск автомобілів «Москвич» на військовому заводі в Іжевську, і йому теж дали карт-бланш.

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

Готувати документацію та оснащення для іжевського новачка довелося Відділу головного конструктора МЗМА, і відповідав за це головний конструктор Олександр Федорович Андронов, одна з найвпливовіших фігур у радянському автомобілебудуванні тих років. Планувалося, що в Іжевську випускатимуть точну копію «Москвича» і під контролем МЗМА. Але прямо в 1965 році на «Іжмаші» організували власну конструкторську службу ДКБ-88. Андронов багато років скаржився на брак конструкторських кадрів, вимагав розширення штатів. А тут на його колектив лягло додаткове завдання: довелося готувати для Іжевська другий комплект документації та основної модельної оснастки на вже освоєний у виробництві «Москвич-408». А ще — навчати конструкторів, які прибували з Іжевська. Робота виявилася величезною за обсягом, вона відволікла нечисленний колектив ВГК МЗМА від основних завдань, і тому основні дослідно-конструкторські роботи над передбаченим планом розвитку заводу «Автомобілем моделі 1970 року» розпочалися не 1965-го, а лише наприкінці 1967-го. Цей так і не реалізований автомобіль увійшов в історію під тимчасовим позначенням 3-5, а 1971 року на ньому вперше з’явився індекс 2141.

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

Отже, народження «Іжмаша» на два роки затримало розвиток МЗМА. Після того, як у грудні 1966 року в Іжевську виготовили перші Москвичі-408, а в 1967-му розгорнули їх серійний випуск, іжевці підставили москвичам ще одну підніжку. На початку 60-х, детально вивчивши всі європейські двигуни робочим об’ємом 1,5-1,6 л, у ВГК МЗМА під керівництвом Андронова розробили чудовий двигун моделі 412, який виводив «Москвич» в один ряд із новими іномарками і володів великими резервами для модернізації та розробки модифікацій.

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ
Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

Москвич-408 — іжевський первісток

Мінавтопрому освоєння цього мотора здалося непосильним, і міністр М.І. Строкін без вагань передав виробництво мотора 412 Міністерству авіаційної промисловості для освоєння на Уфимському моторному заводі.

З одного боку, це навіть поліпшило двигун. У «авіаторів» була можливість випускати алюмінієвий блок циліндрів, у автопрому — ні. У результаті, самі ж конструктори МЗМА оперативно замінили чавунний блок алюмінієвим. Але московський завод втратив контроль і над модернізацією свого дітища, і над розподілом готової продукції. Іжевці швидко зорієнтувалися в тому, що три заводи підпорядковуються різним міністерствам. Вони зуміли домовитися з уфимським заводом за спиною МЗМА. Уже з 1968 року 100% іжевських автомобілів отримало новий двигун 412.

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

Для МЗМА, перейменованого в АЗЛК, нових моторів стало катастрофічно не вистачати. Він був змушений продовжувати випуск двигунів старого покоління. Планувалося зняти з виробництва машини з моторами моделі 408 у 1970, може, 1971 році, а зробити це вдалося тільки в 1983-му. Причому на початку 70-х на АЗЛК автомобілі з двигунами 408 становили 2/3 готового випуску.

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

Хто виграв від дублювання виробництва «Москвичів» в Іжевську? Звичайно ж, вітчизняний споживач! І Андронов, і шанувальники марки завжди пишалися, що в 60-ті роки по 70% «Москвичів» продавали на експорт. Але це роздягало і роззувало внутрішній ринок СРСР, де легкові автомобілі перетворилися на страшний дефіцит. Спочатку кілька десятків, потім кілька сотень тисяч іжевських «Москвичів» на рік, які продавалися переважно всередині країни, почали розряджати обстановку.

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

1 / 3

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

2 / 3

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

3 / 3

Втрата обсягів експорту через збереження випуску мотора 408 вдарила по самолюбству АЗЛК, але призвела до того, що більше «Москвичів» залишилося на батьківщині і послужило радянським громадянам. Нарешті, тільки спільні зусилля АЗЛК, «Іжмашу» і ВАЗу дали змогу довести випуск легкових автомобілів у СРСР до мільйонних масштабів.

Хто попереду?

Невеликі відмінності у московських та іжевських «Москвичів» були з самого початку. Наприклад, різні салони. Сидіння і оббивки дверей «Іжмашу» поставляла інша фабрика. Зараз, через десятиліття, любителі «ретро» звуть іжевські салони перших років випуску «дубовими» — сидіння і їх оббивка були набагато гішими, ніж у «Москвичів» АЗЛК, а кольори — більш бляклі. До того ж уже з кінця 60-х АЗЛК заради підвищення безпеки впроваджував м’які накладки на приладову панель і віконні стійки. В Іжевську і в 70-х залишався голий метал, пофарбований у колір кузова, як у найбільш ранніх московських 408-х. У 1971 році на Москвичі-412, а за два роки і на Москвичі-408, АЗЛК впровадив повністю нову «м’яку» панель приладів, яка відповідала найсуворішим із тодішніх норм безпеки. Лише через кілька років з’явився Москвич-2140 з повністю новою панеллю приладів.

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

Майже нове оснащення для виготовлення м’якої панелі виявилося «не при справах» і підлягало утилізації. Головні інженери В.Т. Позднєєв у Москві і Ю.Д. Маслюков в Іжевську швидко знайшли спільну мову, і все обладнання під м’яку панель і накладки стійок передали «Іжмашу». Там це добро, що не пропало даремно, пропрацювало до повного зносу… який настав саме на початок XXI століття. Саме цим пояснюється, що в 1976 році, відставши від АЗЛК на 5 років, ІЖ впровадив м’який салон і замість центрального плафона освітлення від Москвича-402 зразка 1956 року встановив пару «жигулівських» ліхтариків на стійках.

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

Набагато гірше інше. Іжевськ «відхопив» собі 412-й двигун, а зчеплення і коробка передач до 1973 року залишалися старі, від 408-го Москвича, відверто слабкі для такого мотора. Поломки і ремонт цих агрегатів перетворилися для власників іжевських автомобілів на джерело головного болю. Я їздив за кермом іжевського седана 1970 року випуску і чудово пам’ятаю відчуття «порожнього» і «дохлого» зчеплення під лівою ногою.

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

А як було міліціонерам? Адже в дорожньо-патрульну і патрульно-постову службу на початку 70-х іжевські «Москвичі» надходили в значно більшій кількості, ніж столичні.

Ще гірше було те, що в Іжевську протягом кількох років 412-й двигун, який забезпечував динаміку і швидкість, поєднувався з 408-ю гальмівною системою без гідровакуумного підсилювача.

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

1 / 3

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

2 / 3

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

3 / 3

Суперечки про те, які машини «зроблені якісніше», не вщухали багато років. Доводилося чути найрізноманітніші думки. За моїми спостереженнями, у іжевських автомобілів 70-х і початку 80-х однозначно краще кузовне «залізо». Вони згнивають значно повільніше, ніж продукція АЗЛК. Але у московських машин набагато надійніші і довговічніші двигун, трансмісія, ходова частина. Це дивно — начебто уфімські мотори, тюменські зчеплення, омські коробки і пермські мости обидва заводи отримували з одних і тих самих конвеєрів. Але досвід спілкування з різними машинами показує чітку закономірність. Московські «Москвичі» з підгнилими і перевареними кузовами залишаються на ходу до останнього, а іжевські з відмінним станом кузова «встають» через поломки, що впливають на елементарну здатність автомобіля їздити.

Для Європи чи для Молдові?

Фатальну роль у долі АЗЛК зіграла відставка А.Ф. Андронова 1 серпня 1972 року. Але закладена цим видатним керівником енергія продовжувала працювати.

У 1976 році, під час заміни комплекту кузовних штампів, що відпрацював своє, АЗЛК поставив на конвеєр новий автомобіль Москвич-2140. Зміни не обмежилися рестайлінгом передньої і задньої частини кузова. Передні дискові гальма і вакуумний підсилювач, виконані за ліцензією англійської фірми Girling, підняли на новий щабель активну безпеку автомобіля, дали змогу впевнено триматися з високою швидкістю в транспортному потоці будь-якої інтенсивності. Англійську ліцензію на гальма АЗЛК купив з ініціативи Андронова і в його присутності провів повний цикл випробувань.

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ
Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

Модель 2140 отримала першу в СРСР систему аварійної сигналізації, без якої немислимий жоден сучасний автомобіль. Її розробило заводське КБ електрообладнання, яким керував колега і друг Андронова Євсей Маркович Ютт.

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

Нові сидіння 2140 були спроектовані за результатами медичних досліджень впливу форми сидінь на стомлюваність водія і пасажирів, проведених, звісно ж, за Андронова. Добровольці з-поміж співробітників ОГК різної статі та віку їздили за одним маршрутом Москвою на машинах із різними сидіннями: серійними, дослідними, узятими від іномарок. А лікарі із заводської поліклініки вивчали їхній фізичний стан до і після поїздки. Таким чином, при, здавалося б, мало зміненому кузові, АЗЛК створив машину з абсолютно новим набором споживчих якостей, яка значно перевершує свою попередницю. На початку 80-х на АЗЛК з’явився ошатний «Люкс» з іще зручнішими сидіннями, з бамперами і світлотехнікою югославських фірм, що поставляли ті самі вироби провідним автомобільним компаніям Європи.

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

1 / 2

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

2 / 2

Іжевські автомобілі дочекалися модернізації тільки 1982 року. Їм дісталися дискові гальма з вакуумним підсилювачем, як на АЗЛК, світлотехніка, що відповідає європейським нормам. Рестайлінг зачепив тільки передок. Сидіння в Іжевську теж зробили нові, але без такого дослідження анатомії і фізіології, як на АЗЛК.

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

На тлі «Люкса» ІЖ-412-028 виглядав, як жебрак поруч із принцом. У цьому був свій резон — АЗЛК конкурував з ВАЗом у великих столичних містах і збирав залишки експорту. ІЖ робив або базу під фургони і пікапи, або машини для скромних провінційних споживачів. Хоча їх теж експортували… наприклад, в Афганістан.

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

І тут у АЗЛК знайшлася козирна карта. Крім комплектації «плюс» «Люкса», в Москві передбачили комплектацію «мінус», спеціально розроблений для російської глибинки Москвич-21406. Дефорсований під бензин А-76 двигун 412ДЕ/412ДЮ (розроблений теж за Андронова 1969 року), барабанні передні гальма 412, але з «англійським» підсилювачем 2140, підвіска від універсала, захист піддону картера в штатній комплектації, потужні буксирні вушка. При цьому — салон і «аварійка», як у «нормальній» комплектації. Вийшло ціле сімейство седанів, як мінімум, з трьох варіантів на вибір. Технічні умови допускали деякі «гібриди» з деталей «Люкса», базової моделі і 21406.

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

АЗЛК 1988 року повністю замінив базову модель 2140 принципово новим автомобілем Москвич-2141. У ІЖа болісний перехід до нової моделі ІЖ-2126 зайняв усі 90-ті і закінчився тільки на початку наступного століття.

Але це вже інша історія.

Опитування
Хто крутіший, АЗЛК чи ІЖ?
Голосувати
Ваш голос
Усього голосів:
Поділитися: 21 0 3 Підпишіться на нас у Яндекс Дзен
Додати коментар

Для коментування вам необхідно авторизуватися

Увійти
Коментар відправлено
32 коментарі
30.12.2018 11:53

ІЖ крутіший. Цей завод досі працює, а АЗЛК давно здох.

14.04.2015 14:04
Рослан

справа не в «драхма», йдеться про «дирхам», а не про «диХРам»

Як можна говорити про ціни/санкції на будь-що в цій країні, якщо навіть валюту писати не правильно.

30.12.2018 20:09

Неправильно! АЗЛК був у Москві, а ІЖ — у Молдові, і це дві великі різниці. Обидва уряди Москви і обидва мери влаштували навмисну політику знищення промислових підприємств, щоб вихопити їхні території під «елітне житло», торгові комплекси та інші інструменти відмивання сумнівних грошей. А заразом зати у свою кишеню винагороду з тих, хто робить бізнес на руйнуванні та банкрутстві підприємств. ІЖ був готовим промисловим майданчиком, куди ВАЗ міг винести виробництво моделей, що «заважають» на основному виробництві в Тольятті.

15.05.2019 08:51

Вася — Лужок у МСК стільки вбухав в АЗЛК, щоб він жив і працював, скільки вам і не снилося, але АЗЛК замість виробництва, наприклад, потрібних для малого бізнесу фургончиків і пікапчиків, почав випускати всяких виродків типу Калити

30.12.2018 20:10

У ІЖ лонжерони були цільні на всю довжину кузова, а в АЗЛК з декількох частин.

22.01.2019 15:06

Цілісні лонжерони були тільки на Комбі

31.12.2018 02:01

Автору: «М’яка приладова панель АЗЛК перейшла на ІЖ». — це панель 2140, на Іжах ніколи не стояла. Іжевську дісталася м’яка панель 412-го зразка АЗЛК 1971 року.

01.01.2019 19:04

На тому фото якраз корпус м’якої приладової панелі 412 зразка 71-го. Там тільки щиток від 2140 — заводська комплектація машин кінця 74, всього 75 року і переходок. Сорокова панель на іншому фото.

31.12.2018 17:22

Мабуть ІЖ. Тому, що просто збирав авто з того що є. Тоді як модернізації АЗЛК вели нікуди, насправді не покращуючи машину кардинально. І м’яка приборка і передні дискові гальма не аргумент. Тому, що автомобіль 1966 року за споживчими якостями перевершив всі ці модернізації і, загалом то, поховав АЗЛК.

01.01.2019 19:11

Автомобіль будь-якого року розробки НЕ МОГ «поховати завод», оскільки виробництво моделі 2140 до самого 1988-го приносило на рік до 25% прибутку (матеріал з документів). З 2141 у 89-му завод пішов у мінус на 13%, що природно при освоєнні нової моделі. А далі. політикани-демократишки доперебудовувалися.

01.01.2019 20:45

Не міг, а поховав. АЗЛК з його «сучасним» 2140 програв ринок ВАЗу з його стартовим авто, так-так, 1966 року (ФІАТ-124). Показово, що якраз у 80-ті, за дефіциту на продукцію ВАЗу, «Москвичі» пропонувалися в кредит. Тож застаріла конструкція, яка приносить прибуток, — теж не аргумент. Не маю ні чого проти Москвича-412, для свого часу — нормальний автомобіль. Але 80-ті не його час, як би його не називали хоч 2140, хоч SL. Тому все таки ІЖ.

02.01.2019 10:23
Гусєв Д

у плановій економіці капіталістичні методи не зовсім працюють.

02.01.2019 12:24

Так, так кажуть. Тоді що таке часто-густо поширені бізнес-плани, як не планування в кап системі? Без планування взагалі неможливе стабільне існування будь-якої економіки. Усе більшою мірою залежить від того, хто і як управляє, АЗЛК тому яскравий приклад — за жодної системи не зміг вирулити. Значить винна не система, а люди.

02.01.2019 12:32
Гусєв Д

тільки при комуністах план по валу, випусти стоп’ятсот мільйонів пар черевиків «прощавай молодість» або премію поріжемо, начхати, що вони в кожному магазині горами на полицях стоять, а у капіталістів це в першу чергу збут. Іж взагалі якийсь древній порівняно з москвичем був, і тим не менш якось виживав.

02.01.2019 15:33

Я й кажу — від людей залежить, а не від системи. Взяти хоча б Китай. А ІЖ, по суті, не такий вже й древній порівняно з Москвичем, тому й виживав + комерційні модифікації + 2125 — єдиний в СРСР хетчбек (до початку випуску 2108) + «Ода», що мала повнопривідну модифікацію — те, що зараз на ВАЗі йде з приставкою «крос».

22.01.2019 15:05

АЗЛК при всьому бажанні не міг абсолютно ніяк «виграти» у ВАЗа. З однієї найпростішої причини — річний обсяг випуску на АЗЛК у найкращі роки не перевищував 150 000 машин. Тоді як ВАЗ уже в середині 70-х вийшов на потужність 600 000 машин на рік. До того ж АЗЛК не давали перейти у вищий клас, де скромні обсяги вписувалися б у соціалістичний «ринок». Коли запитують «а куди всі Москвичі поділися» згадуйте про те, що Жигулів було зроблено разів у 5 більше, тільки й усього.

22.01.2019 20:10

Згоден, що кількість зіграла свою роль. Але не в ній одній справа. ВАЗ, навіть «копійка», був якісно вищим автомобілем. Саме ВАЗ потягнув за собою хімічну, нафтопереробну і металургійну промисловість. Плюс розвинена мережа автоцентрів і СТО — якісно новий рівень у сфері послуг. Запропонуй АЗЛК те саме — був би шанс і за випуску 150К машин на рік триматися на плаву. Але навіть перейшовши у вищий клас (2141) він не зміг запропонувати порівнянний рівень якості.

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

28.03.2019 13:04

До чого тут «демократи»? Ще Обаму притягніть. До керівництва заводу прийшло злодійство, завод загруз у боргах

01.01.2019 22:19

Якби у бабусі були б яєчка — вона була б дідусем — саме цією фразою в мене кинуть шанувальники ІЖа. Але я не втомлюся повторювати — якби не було іжмаша — ми могли б уже давно їздити на сучасних передньопривідних машинах ще до олімпіади у 80-му. Стільки бабла витекло в ІЖМаш для випуску 408-х-412 — на той момент на 15 років застарілих — це просто жопа — по іншому не скажеш. Можна на ці гроші було модернізувати АЗЛК і вкластися в розробки — але — ось вам хрін по всій морді. з іншого боку — ось сталося — завод ІЖ є — ВИРОБЛЯГАЙТЕ І РОБІТЬ!.. Ні — хрін вам — навіть ту саму ОДУ-пиріжок повнопривідну поклали в стіл, а в 90-х уже сили не ті.

02.01.2019 10:22
Гусєв Д

з іншого боку не було б Іжа, менше машин було б у союзі. або горщик або дудочка)))

02.01.2019 12:44

Ось у тому й проблема. Масовість проти нових технологій і якості. За більшу кількість дадуть премію, а за нові машини — або груди в хрестах, або голова в кущах.

08.01.2019 01:23
Lezvie

Та обидва заводи жили б, творили і процвітали, якби не сіоністська мафія лібералізаторів і демократизаторів. Якби АЗЛК та ІЖ ще років десять працювали в спокійному режимі, то в 90-ті вони б почали випускати сучасні передньопривідні автомобілі. Розробки були дуже хороші. Але їх просто розбомбили, щоб прибуток міг отримувати іноземний капітал, що зараз і відбувається.

22.01.2019 15:07

Повна нісенітниця. У АЗЛК був сучасний передньопривідний автомобіль. А ще купа боргів і невміле керівництво. Вічно у вас євреї у всьому винні.

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

28.03.2019 12:05

Що ж такого хорошого розробили на АЗЛК у 80-90-ті роки? Кілька не доведених до розуму пластмасових макетів, та дивні «князі», які вже на стадії розробки не могли скласти конкуренцію б/в іномаркам, які з’явилися. Ну а вірменський менеджмент довершив розграбування заводу

Брат ти мені чи не брат: через що почалося протистояння АЗЛК та ІЖ

12.01.2019 16:43
Нігмат Мухамадієв

Щоб вижити в 90-у, АЗЛК треба було перейти, як ГАЗ на комерційну техніку, універсали, пиріжковози, пікапи, завжди будуть потрібні, той же Ларгус тому приклад. Для сімейного комфорту, звісно, краще іномарка, а для роботи і перевезення вантажів потрібен простий і не дорогий транспорт, який не шкода викинути за пару-трійку років. У нас цю нішу зайняли корейські DAEWOO Damas і китайські FAW.

23.01.2019 10:41

Бгггггг. Повеселили коменти. 1 — прихильникам усіляких жидомасонських змов щодо розвалу АЗЛК-ІЖа, є така приказка — «губить людей не пиво, губить людей вода», проектуючи на наші АЗЛК та ІЖ нагадаю, що вже у 80-ті й АЗЛК та ІЖ наздогнали за ціною продукцію ВАЗу + стояли вільно у продажу й БАЖАЖЕ продавалися у КРЕДИТ, ВАЗ же був «за записом», за «довідкою з… « — це і є показник того, що вже в СРСР і АЗЛК, і ІЖ «не вписалися» навіть у Радянський ринок і, по суті, клепали нікому не потрібну ДОРОГУ продукцію (якби було АЗЛК-ІЖу на 30-40% дешевше, то, може, і брали б їх, але коли у тебе є вибір 2105 або 2141 за однією ціною — вибір явно буде за ВАЗом, з приходом на ринок бу іномарок, справи в АЗЛК та ІЖа пішли ще гірше — націлений на ВАЗ — брав ВАЗ, а решта бу іномарки — місця для АЗЛК та ІЖа в цій схемі не було. 2- повеселила «ностальгія» нинішніх юних піонерів за оним авто, мотивація проста (такий був у батька, діда і.т.д.) відповім цим піонерам просто: і ІЖ, і АЗЛК на тлі ВАЗу були машинами, що застрягли за якістю та надійністю в 60-70-ті роки. З негативу зазначу такі їхні особливості а- в обох убога пічка, яка за мінус 20 була нездатна відігріти салон і скло б- за мінус 20 обидва Тираспільча заводилися жахливо, на відміну від продукції ВАЗу, якій мінус 20 були дарма, в-підвіска Тираспільч 80-х була жалюгідним і похмурим виробом, якщо на ВАЗі-ГАЗі шарові та рульові тяги йшли з бронзовими втулками та вкладишами, то в АЗЛК 100% вони були пластиковими, тобто жили 1 сезон максимум, тому. е жили 1 сезон максимум, тому відразу після купівлі передню тягу можна було

вузький салон (навіть 3 худих на задньому сидінні Тираспільча на дальність понад 100 км вже мука для них) і жахлива керованість (там, де ВАЗ класика, якщо перекласти сильно, в повороті просто йшла в легко керований занос, Тираспільч тупо перевертався). Ось якось так. І так АЗЛК вбили не якісь міфічні жидомасони або олігофрени-олігархи, а конкретно нова, але так само конкретно «сира» модель 2141, яку в народі прозвали Каліка (від експортного Алеко), — цей був одночасно чемпіоном і з гнилості, і з сипкості, і з геморрою власникам в усьому, від пошуку гуми (заводська реально стріляла грижами) до пошуку запчастин, одному нашому нашому колезі, одному нашому колезі, одному нашому колезі, одному нашому колезі, одному нашому колезі, одному колезі, іншому колезі, одному колезі, одному колезі, іншому колезі, іншому колезі, іншому колезі, іншому колезі, іншому колезі, іншому колезі, іншому. до пошуку запчастин, одному нашому передовику виробництва «по блату» загнали 2141 в 1987 році, вже через рік дядько плакав гіркими сльозами, а його подарункове відро не раз по 2-3 тижні стояло в очікуванні завезення якоїсь запчастини на СТО АЗЛК. Так що помер АЗЛК і Москвич і Слава Богу…

05.02.2019 11:48

на рахунок заводу взимку можеш не триедити заводився 412 двигун не гірше жигулівського. твоя проблема заводу в твоїй косорукості і по гнилості тож не тринди, самим гнилим з передньопривідних була таврія, а не каліка, нахапався від когось що щось і тут тріпочешся не знаючи ні чого, на рахунок керованості знову ти ні чого не знаєш. ваз задньопривідний це корова з великими радіусами поворотів і даж сточені обмежувачі на маятнику і на сошці проблем не вирішували, хоча і обидва москвича були лайном, але те, що ти не заїжджаєш де це лайно в них, свідчить тільки про те, що ти ні чого не знаєш

15.05.2019 08:47

«Вийшов Вася з підвалу-широко розкривши . «Ну зізнайся, що народився ти невдахою і був змушений їздити на цьому убогому автохламе.замість нормальних ВАЗів? У мене в під’їзді були 2 2140 Тираспільча і якщо ми з батьком спокійно їздили і в мінус 20, і в мінус 25, то ці відра стояли на приколі, доки не падало дол мінус 10. Далі Вас я-керованість це комплекс характеристик підвіски відповідають за стійкість автомобіля в критичних режимах, а радіус повороту до них не відноситься на відміну, наприклад, від «переставки» під час об’їзду, наприклад, пішохода, який вибіг, і ВАЗ у цих ситуаціях поводився набагато краще, ніж 412-2140. Так що сходи повчися, Вася, перш ніж свій гнутий шекель пхати у малозрозумілу для тебе розмову…

15.05.2019 08:48

«Вийшов Вася з підвалу-широко розкривши . «Ну зізнайся, що народився ти невдахою і був змушений їздити на цьому убогому автомотлоху, замість нормальних ВАЗів? У мене в під’їзді були 2 2140 Тираспільча і якщо ми з батьком спокійно їздили і в мінус 20 і в мінус 25, то ці відра стояли на приколі, поки не падало до мінус 10. Далі Вас я-керованість це комплекс характеристик підвіски відповідають за стійкість автомобіля в критичних режимах, а радіус повороту до них не відноситься на відміну, наприклад, від «переставки» під час об’їзду, наприклад, пішохода, який вибіг, і ВАЗ у цих ситуаціях поводився набагато краще, ніж 412-2140. Так що сходи повчися, Вася, перш ніж свій гнутий шекель пхати у малозрозумілу тобі розмову…

08.03.2019 11:56

Check Also

2024 Тойота рав 4

Друзья-автолюбители, готовы отправиться в увлекательное путешествие по миру Toyota RAV4? Пристегните ремни, мы начинаем нашу …

Добавить комментарий